KEMBALI DARI NERAKA (PO)

Jangan
Jangan kau mencoba
Menguji setinggi mana takat didihku
Kerana aku masih bisa berdiam
Dengan tingkah jengkelmu

Jangan
Kau anggap diamku
Tanda kelemahanku
Aku cuma memandang enteng
Sikap dangkalmu
Kerna hidupku penuh dengan warta-warta yang lebih penting
Daripada terus membuang waktu
Memberikan perhatian padamu

Aku telah ke neraka
Dibelenggu api marak
Membakar sekeping hati yang kini sekeras batu
Dan batu itu kujadikan bongkah-bongkah tembok
Daripada dibolosi manusia sepertimu

Maka usah kau berdiri lagi di hadapanku
Kerna diri ini telah kebal dari kesengsaraan
Dan sudah kering daripada kelembutan
Aku tidak takut untuk disakiti dan menyakiti
Maka jangan kau bebaskan
Iblis hitam dihatiku ini
Kerna aku baru sahaja kembali dari neraka
Dan kau bukanlah lawanku

Leave a Reply

